Pyörät: kolme Crescentiä + 1 Läl...
eiku Helkama, kaikki ns hybridi-malleja
Kumi puhkesi toistakymmentä kertaa, jostain
syystä kasaantuivat alkuun
Mikan pyörästä hajosi jo melkein
startissa poljinkeskiö
Jaskan pyörästä katkeski vaihdevaijeri,
molemmat uusittiin
Jaskan pyörään vaihdettiin molemmat
ulkorenkaat kerran
Kaikkien pyörät lopussa jo aika raihnasia,
mutta kyllä niillä vielä porskuttaa
Eli kaiken kaikkiaan pyörät kestivät
hyvin vaikka olivat alun ja lopun vuoristossa aika kovilla
Kantamukset 15-25 kg per nokka
Ekalla puoliskolla piti olla tarkkana, että
ruoat ja juomat riitti palvelupisteiden välin - tokalla puoliskolla piti
olla tarkkana millaiseen motelliin itsensä tunki
Ekalla puoliskolla oli pääsääntöisesti
hyvä ajella leveillä pientareilla - tokalla puoliskolla moottoriteitä
vältellen joutui ajamaan silloin tällöin hyvin huonokuntoisia
teitä
Reissua suunniteltiin puolitoista vuotta - juuri
mikään ei mennyt suunnitelmien mukaan, vaan paremmin
Eka vuori oli paha, koska matkatavarat oli vielä
hukassa eikä raaskinut ostaa tilalle kovasti tavaraa - ainakin sadetakki
olisi pitänyt
Perheiden sisäistä kiukuttelua tapahtui
varmaankin vähemmän kuin kotona, perheiden välistä kiukuttelua
ei ollut
Nokian N95: kamera, kartta- ja palvelutiedot,
paikannin, tekstinkäsittelijä, korkeustieto, polkemistilastot (Excel),
skypepuhelin, www-sivujen päivitys, sähköposti, nettiyhteys
(wlan-yhteys oli useissa motelleissa - jos ei niin yhteys löytyi yleensä
viimeistään viidennen omakotitalon edustalla), tekstarit, päiväkirja,
kalenteri, herätyskello, mp3-soitin, videot, sanelukone. Niin ja käytettiin
sitä paikallisiin puheluihinkin.
Paikallisen tekniikan matkapuhelinverkko (mikä
sen lyhenne nyt sitten olikaan) toimi hyvin koko ajan (Kalliovuorilla ei ihan
joka paikassa), GSM alkoi toimia vasta jälkimmäisellä puoliskolla
Käsittämätöntä kuinka
sitkeä ihminen voi olla
Mitä tekisimme toisin:
varaisimme muutaman päivän aikaa
Seattlessa ennen starttia ja ostaisimme kaikki tavarat siellä, pyörät
mukaan lukien
malttaisimme pitää enemmän
vapaata viimeistään siinä vaiheessa, kun tietää
jo ehtivänsä ajoissa perille - tämä siksi että
energiaa riittäisi vähän enemmän turistina oloonkin
suunnittelisimme Appalakkien ylityksen sellaisella
kartalla, jossa on korkeuskäyrät